Notícies de Olesa de Montserrat

Aquest 28S volem anar més enllà de la defensa del dret a l’avortament. Perquè el dret a l’avortament és un element indispensable en la defensa dels drets sexuals i reproductius de les dones, com a garantia de la nostra autonomia a l’hora de prendre decisions amb relació a la nostra sexualitat i cos. La defensa a interrompre voluntàriament el nostre embaràs de manera universal, gratuïta i lliure és també la defensa d’una proposta feminista transformadora que confronti el sistema capitalista patriarcal.

Vivim immerses en una crisi social que ataca de forma directa i sense complexos les condicions de vida de la classe treballadora i el conjunt de les classes populars.

Des de la CUP d'Olesa de Montserrat volem llençar algunes reflexions.

Segons el Tercer informe sobre el canvi climàtic a Catalunya, les projeccions climàtiques, les tendències en el canvi dusos del sòl i els diversos càlculs efectuats corroboren una reducció de la quantitat daigua i un increment de la seva variabilitat temporal (magnitud i freqüència de sequeres i riuades) en els propers anys.

Davant la proposta de pressuspostos per a l'exercici 2021 que ha presentat el govern, la CUP hi hem fet les seguents consideracions:

Continuar amb les mesures ja preses per part de l’Ajuntament d’Olesa en els següents àmbits:

El darrer dijous 27 de març vam despertar-nos a Olesa de Montserrat amb la visita de la UME de l’exèrcit espanyol a la Residència Santa Oliva. La gerència d’aquest centre va cursar la petició a la Delegación del Gobierno enmig d’un context molt crític de manca de personal i de material i d’un focus d’infecció amb conseqüències tràgiques: dotze defuncions i nombroses persones infectades. De fet, la Fiscalía General del Estado ha iniciat investigacions en aquesta i una altra residència de Capellades per a comprovar si s’han complert tots els protocols.

Les condicions sanitàries i laborals a la Residència Santa Oliva d’Olesa de Montserrat afectada pel brot de COVID-19, són molt crítiques i, per aquest motiu, la CUP d’Olesa demanem a la Generalitat la intervenció pública de la residència. Exigim al Departament de Treball, Afers Socials i Famílies que es responsabilitzi del centre dotant-lo del material sanitari necessari per a les treballadores i solucionant-ne efectivament el problema de personal.

Un any més, arribem a la jornada de lluita del 8 de març, Dia Internacional de les Dones Treballadores, i continuem reivindicant i defensant els nostres drets. Enguany, no podem deslligar la diada de l’actual situació política i econòmica. Els nous governs s’abanderen com a portadors del feminisme, mentre anuncien que no derogaran la reforma laboral, en un context en què ha augmentat la visibilització d’una extrema dreta que avança sense aturador.

La gent de la CUP-Amunt creiem que a Olesa de Montserrat tenim un problema d’ús excessiu del vehicle particular en els desplaçaments interns del municipi i que calen mesures per pacificar el trànsit i, en aquest sentit, sempre rebrem amb bons ulls propostes que, com en el cas de l’illa de vianants, treballen en aquest sentit. Més enllà d’aquesta consideració apriorística, donem suport a la situació d’aquesta illa de vianants.

Pàgines