Per Sant Joan a Olesa la fan!

Arriba Sant Joan i els carrers i places de la nostra vila s'omplen de vida i s'engalanen de festa i aquest any, sí, sense restriccions i limitacions per a la vida comunitària tan important per Olesa i per nosaltres.

Des de la CUP d'Olesa de Montserrat volem llençar algunes reflexions. Volem començar celebrant que enguany hi hagi una nova edició de les Barraques populars d'Olesa, una iniciativa liderada per les entitats del poble i que no sempre està recolzada com es mereix pel consistori. Les entitats són les que ens omplen el calendari d'activitats i considerem que per Festa Major cal que se les reconegui com cal.

Arribem a 23 de juny amb tres emergències sobre la taula: l'emergència lingüística, l'ambiental i el risc d'incendis. Des de la CUP hem reclamat en diferents ocasions que calen polítiques lingüístiques al municipi i, concretament, per als espais d'oci i festa. Per això ens demanem si els drets lingüístics estan garantits aquesta festa major i si el català és la llengua majoritària en les propostes d'activitats, especialment als concerts. Estem preocupades també per la gestió dels residus de la festa de la llum, residus químics altament contaminants. Si no se'n fa una bona gestió, acabaran escampats pels carrers i aniran a parar al contenidor de rebuig, i així ho hem fet arribar al govern.

Som molt conscients que l'enlairament dels fanalets és una de les activitats més emblemàtiques de la nostra Festa Major. No obstant això, enguany ens trobem en situació d'alt risc d'incendi forestal i, seguint les recomanacions de la Generalitat de Catalunya, emplacem el govern i a totes les olesanes a actuar amb responsabilitat perquè el nostre entorn natural és un tresor que ens cal conservar.

Per acabar, volem fer una reflexió al voltant de la lluita feminista i les seves expressions en els espais de festa i oci. Celebrem la presència de punts liles a les nostres festes, però això no pot quedar aquí: si realment volem construir una Olesa feminista hem de fer que el feminisme sigui transversal en totes les polítiques municipals, també pel que fa a la paritat en els escenaris i actes d'aquesta Festa Major.

Només ens queda desitjar-vos una molt bona Festa Major i que ompliu de vida i engalaneu de festa els carrers d'Olesa de Montserrat!